Políticos, tertulianos, intelectuais e indignados
Ao señor Conde Roa e ao señor Bugallo, a Arturo Mas e a Esperanza Aguirre, políticos de diferentes partidos que ocasionalmente desfilan no mesmo Partido Conformista do Sambenito, que pregoa a expulsión da disidencia das prazas, a todos os tertulianos indignados cos Indignados, a todos os intelectuais silenciosos, gustaríame citarlles un anaco dun clásico indignado chamado Miguel de Cervantes, autor dunha obra revolucionaria titulada Don Quixote: "A liberdade, Sancho, é un dos máis preciosos dons que os ceos deron aos homes; con ela non poden igualarse os tesouros que garda a terra nin o mar encobre; pola liberdade así como pola honra pódese e debe aventurar a vida, e, pola contra, o cativerio é o maior mal que pode vir aos homes".
E a liberdade existe para exercela, non para que nola administren bispos, relixiosos ou laicos, en pequenas dioceses, digo doses. No estamento expulsatorio contra os Indignados, figuran tamén algúns letrados da silveira que invocan a Constitución. En van. A Constitución, se se le ben, tamén está indignada. Contempla o dereito ao traballo, á vivenda, aos servizos básicos, a defensa do público, do medio ambiente... E moi en especial protexe os dereitos a manifestarse e expresarse libremente. En que conculcan as "acampadas" dos Indignados os dereitos dos demais? Están a ser un modelo de respecto pacifista, un hábitat de produción da harmonía, fronte a mala educación e a grosería que domina a linguaxe política. E no país dos vertedoiros ilegais, dos escombros en cada recanto, de botellóns de mozos e de adultos afeitos a mexar polas rúas, as acampadas, con todos os condicionantes, están a ser exemplo de autoorganización. E o que é máis milagroso: conseguiron até o de agora eludir a manipulación e o sectarismo. En Se isto é un home, o escritor xudeu-italiano Primo Levi relata un episodio vivido no campo de concentración onde estaba internado. Despois dunha dura xornada de traballo forzado, unha fileira de persoas agardaba na intemperie o permiso para entrar no pavillón. Un dos internos, un vello enfraquecido, caeu desmaiado ao chan. O garda deulle, aínda por riba, unha pancada. E entón o narrador non puido calar máis e preguntou: "Warum?". Por que? O garda respondeu: "Aquí non hai porqués!". Conto isto porque as prazas públicas son os lugares dos porqués. Poden fallar moitas cousas, pode estar unha democracia encollida ou tolleita, mais o que non poden faltar son os porqués nas prazas. Se non hai porqués, se non hai ese vento que axita as conciencias, entón o que hai é un baleiro, un ermo mental. Xa lle puxeran nome, epitafio e todo. Estaban chamados a ser a "xeración perdida". Que fan que non se "perden" dunha vez? Por que se reviran contra o papel que tiñan no guión da historia? Eran os músicos de Bremen, os replicantes de Blade Runner, os súbditos do Grande Irmán, a escravitude estupefaciente d'Un mundo feliz, os mansos de Animal Farm, os náufragos dos paraíso da Fin da Historia, do mellor dos mundos posíbeis... Mais están aí, xusto no centro das prazas, converténdoas en ágora, facéndose as preguntas esenciais.
Manuel Rivas 03/06/2011
http://www.elpais.com/solotexto/articulo.html?xref=20110603elpgal_25&type=Tes&anchor=elpepiautgal
No hay comentarios:
Publicar un comentario